Presentado en

Encuentro de Ciencia y Tecnología – ECITEC 2016

Línea de I+D UNI

Abner Velazco Torrejón

Facultad de Ciencias (UNI)

Si desea comunicarse con el investigador escribir a contactovri@uni.edu.pe

Título de la conferencia

Light scattering measurements from small dielectric particles

Resumen

Scattering of light is the result of the interaction between a beam of light and a particle, which size is comparable to the wavelength of the incident light. Mie theory [1] is used in order to calculate the intensity of scattering from spherical particles of any size.
In this work we describe the design and construction of a system to measure the angular scattering distribution from small dielectric spheres suspended in water. The work also covers the development of a detection system to improve the signal to noise ratio. We report experimental measurements of laser light scattering from a dilute suspension of latex spheres with diameters of 0.49±0,02 and 1.03±0,03 μm. Two wavelength were used, 632.8 and 532.0 nm, to observe the variation of the angular scattering distribution and size parameter, χ [1,2]. Oscillatory behavior and angular position of the minimums of the angular light scattering distribution was used for particle sizing. Experimental results were compared with angular scattering distributions from Mie theory and it was possible to determine the size of the particles with a relative accuracy less than 7%.

New activities have been focused on automatization and improvement of the detection system. Measurements of the angular scattering distribution from latex spheres with diameters of 1.03±0,03 and 2.5±0.23 and a wavelength of 632.8 nm were made, the results show good repeatability and reproducibility.

Theoretical and experimental angular light scattering distribution from particles with nominal diameter of 1.03 μm and different size parameters.

Abner Velazco Torrejón (a), Abel Gutarra Espinoza (a)
a) Facultad de Ciencias. Universidad Nacional de Ingeniería, Av. Túpac Amaru s/n, Rímac, Lima 25, Perú.

Referencias

[1] Craig F. Bohren and Donald R.Huffman, Absorption and Scattering of Light by Small Particles (Wiley, New York, 1983).
[2] I. Weiner, M. Rust, and T. D. Donnelly, Particle size determination: An undergraduate lab in Mie scattering, Am. J. Phys. 69 (2), 129 – 136 (2001).

Tercer Workshop Astronomía en los Andes

Modelo para evaluar la seguridad  energética y su impacto de las energías renovables

Modelo para evaluar la seguridad energética y su impacto de las energías renovables

Obtención de aceite y biogas de Jatropha Curcas

Paneles de muro y techo procedimiento constructivo ecológico

Mesa redonda: Políticas Públicas en CTI y su  influencia en la Universidad Pública.

Mesa redonda: Políticas Públicas en CTI y su influencia en la Universidad Pública.

Fabricación de nanorods de ZnO bajo la técnica de rociado pirolítico e influencia en propiedades ópticas

Presentación de patente de invención de aguardiente de uva

Aplicaciones de Seguridad Ciudadana y Vial en una Smart City

Mejora de materiales de construcción con calcita bacteriana